DOLAR
46,6255
EURO
53,1127
ALTIN
6.130,13
BIST
14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Mersin
Parçalı Bulutlu
30°C
Mersin
30°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Parçalı Bulutlu
29°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
30°C
Pazar Açık
30°C
Pazartesi Açık
30°C

MUT’TA SOKAK HAYVANLARI BAKIMEVİ HİZMETE GİRDİ

MUT’TA SOKAK HAYVANLARI BAKIMEVİ HİZMETE GİRDİ
19.06.2026
A+
A-

Mut Belediyesi, ilçede Sarıtaş mevkisinde yapımını tamamladığı Sokak Hayvanları Doğal Yaşam Alanı Rehabilitasyon ve Bakım Merkezini hizmete soktu. Belediye, daha önce sokaklardan topladığı ve geçici olarak Silifke Bakımevi’ne gönderdiği sokak hayvanlarını, büyük ölçüde yapımı tamamlanan merkeze taşıdı ve doğal yaşam alanlarına salımlarını gerçekleştirdi.
Hizmete giren merkezi, Mut Belediye Başkanı Murat Orhan ve Mut Doğayı ve Hayvanları Koruma, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (MUTHAYSEV) üyeleri ziyaret etti.
Yapımı tamamlanan ve hizmete giren Sokak Hayvanları Doğal Yaşam Alanı Rehabilitasyon ve Bakım Merkezinin, önümüzdeki günlerde resmi açılışının yapılması planlanıyor.
Konuyla ilgili olarak, “Her Canlı Yaşama Hakkına Sahiptir” başlığıyla açıklama yayınlayan Mut Belediyesi, “2024 yılında yürürlüğe giren 7527 sayılı Kanun kapsamında, sokaklarda topladığımız ve geçici olarak Silifke Bakımevi’nde bulunan sahipsiz canlarımızı, padoklarını ve doğal yaşam alanlarını tamamladığımız Sokak Hayvanları Doğal Yaşam Alanı Rehabilitasyon ve Bakım Merkezimize taşıyarak, doğal yaşam alanlarına salımlarını gerçekleştirdik” dedi.
Mut Belediyesi’nden yapılan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
“Bu süreci, ilçemizde uzun yıllardır özveriyle faaliyet gösteren MUTHAYSEV derneğimizin değerli hayvansever üyeleriyle birlikte yürüttük. 16.000 metrekarelik doğal yaşam alanına sahip merkezimizde, sokaktaki ve barınağımızdaki can dostlarımızın en iyi yaşam koşullarına kavuşması için MUTHAYSEV ile iş birliği içerisinde çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Hayvan sevgisini gönülden taşıyan tüm dostlarımızla birlikte hareket etmeye devam edecek; işletme binamızın tamamlanmasının ardından özellikle kısırlaştırma çalışmalarını da hızlandırarak kalıcı çözümler üretmek için var gücümüzle çalışacağız.
Can dostlarımızın sahiplendirilmesi ve yeni yuvalarına kavuşmaları için de çalışmalarımıza başlıyoruz.
Sahiplenmek isteyen vatandaşlarımız, MUTHAYSEV Derneğimizin sosyal medya hesapları ve Mut Belediyesi Barınak WhatsApp ihbar hattı üzerinden gerekli bilgilere ulaşarak sahiplendirme süreçleri hakkında destek alabilirler. Bir canlının hayatına dokunmak, ona sıcak bir yuva kazandırmak için tüm hayvansever dostlarımızı bu sürece katkı sunmaya davet ediyoruz.
Can dostlarımızın huzuru, sağlığı ve güvenliği için çalışmaya devam ediyoruz.”
Üyeleriyle birlikte hizmete giren merkezi ziyaret eden MUTHAYSEV de bir açıklama yayınlayarak, hayallerinin gerçekleşmesinden duyulan mutluluk ve memnuniyet ifade edildi.
MUTHAYSEV’in açıklamasında, şöyle denildi:
“Yıllarca hayalini kurduğumuz hayvan bakımevi sonunda ilçemize kazandırıldı.
Bu süreç bizim için ayrı bir anlam taşıyor. Çünkü bugün bakımevi olarak kullanılan alanı yıllar önce tespit etmiş, burada bir bakımevi yapılması için uzun süre mücadele vermiştik. Ancak o dönemde gerekli kurumsal destek ve izinler sağlanamadığı için bu hayalimiz hayata geçirilememişti.
Canlarımızın doğal yaşam alanına bırakılmasına başkanlık makamının özel daveti ile tanıklık ettik. Bu anın bir parçası olmak bizleri duygulandırdı.
Bizim hayalimiz; canlarımızın tedavi edilip, aşılanıp, kısırlaştırıldıktan sonra yeniden mahallelerine dönmeleri, yani ‘aşılat, kısırlaştır, yerinde yaşat’ anlayışının uygulanmasıydı. Ne yazık ki değişen yasal düzenlemeler nedeniyle bugün farklı bir noktadayız. Yine de en büyük temennimiz, tüm canlarımızın güvenli ve sağlıklı koşullarda yaşamlarını sürdürebilmesidir.
Bu vesileyle Belediye Başkanımız Murat Orhan’a, Belediye Başkan Yardımcımız Ali Tekin’e ve süreç boyunca belediye ile aramızda köprü olan, desteğini esirgemeyen Halil Batı’ya teşekkür ederiz.
Oradaki canlarımıza yuva olmak isteyen herkesi sahiplenmeye davet ediyoruz.
Canlarımız için emek veren herkese teşekkür ediyoruz.”

Mut Belediyesi Barınak WhatsApp İhbar Hattı: 0.541 774 27 06

Mehmet Gürbüz

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.